بسیج پیشتاز

بسیج پیشتاز در عرصه های علمی فرهنگی

بسیج پیشتاز

بسیج پیشتاز در عرصه های علمی فرهنگی

پیشرفت بسیج

ا توجه به اینکه علم و دانش امروزه به عنوان پایگاه اصلی قدرت و ثروت در سطح جهان مطرح هست ، از همین رو هر کشوری برای بقا باید به سمت تولید علم و فن آوری برود و در عرصه ی جهانی از رقبای خود عقب نماند . در کشور اسلامی ما نیز بسیج به عنوان زیرساخت های اصلی علم و دانش باید به سمت رشد خلاقیت علمی و پژوهشی پیش بروند و هر لحظه آماده ی دفاع از مرزهای علمی ، فرهنگی و اجتماعی جامعه باشند . در طی مسیر پیشرفت کشور ، بسیج می تواند ایفاگر نقش های مهمی باشد . بزرگترین نقطه قوت بسیج ، انسجام و حرکت یکپارچه در راستای فرامین حضرت امام (ره) و رهبری است و امروز رسالت بسیج ایجاب می کند که حتی باید به سمت ارتشی بیش از 20 میلیون پیش برویم و آن را آماده ی نبرد در میدان های علمی کنیم ، چرا که الان جنگ فیزیکی معنا ندارد ، گرچه در این باره هم باید هر لحظه آماده باشیم ، اما امروز جنگ علم و دانش وجود دارد و هر کشوری که نتواند در این میدان پیروز شود ،  بدون شک حذف خواهد شد ، از همین روست که می بینیم قدرت های استکباری با پیشرفت های علمی کشورمان مخالفند .

 

 

  پیشرفت های علمی ، پایه های استقلال یک ملت را تقویت می کند و مانع تسلط بیگانگان می شود . مقام معظم رهبری در این باره فرمودند : « باید علم را که مایه ی اقتدار ملی است ف همه جدّی بگیرند و دنبال کنند . کشوری که مردم آن از علم بی بهره باشند هرگز به حقوق خود دست نخواهند یافت نمی شود علم را از دیگران گدایی کرد . علم درون جوش و درون زاست . باید استعدادهای یک ملّت بکار افتد تا یک ملّت به معنای حقیقی کلمه ، عالم بشود . » اقشار مختلف بسیج ، با الهام از فرمایشات مقام عظمای رهبر و مولای خویش ، و با همت بلند و پشتکار فراوان ، نبوغ و استعدادهای خدادادی خویش را بکار گرفتند و اکنون  به مرتبه ای از قدرت علمی نائل شده اند که توجه دیگر ملت ها را به سوی خویش جلب نمودند .   

    بطور مثال ، پیشرفت های علمی در انرژی صلح آمیز هسته ای حاصل تفکر ایرانی اسلامی می باشد و در نبرد علمی در دنیای امروز کشورهای زورگو می خواهند جمهوری اسلامی ایران را از حقوق مسلم خود محروم کنند و با فعالیت ما در زمینه علمی مخالفند ، که برای اثبات این حق و حقوق باید به تربیت نسلی انقلابی ، فرهیخته ، پژوهشگر و عالم بپردازیم که قطعاً چنین توانمندی در بسیج دانش آموزی وجود دارد ، از طرفی هم باید نقاط ضعف موجود را ساماندهی کرده و به سمت فتح قله های علم و دانش جهانی پیش برویم .

    در دنیای امروزی که نبردهای علمی و دانشی در جهان وجود دارد ، می توان گفت بسیج که مختص نبرد در جبهه های حق علیه باطل بود ، امروزه فرهنگ ایثار و مقاومت دیروزی را با علم و دانش پیوند زده و به آینده ای روشن و درخشان درعرصه های جهانی می اندیشد .

    به لطف الهی بسیج ، هر چه که جلوتر آمده ، برکات آن بیشتر شده و با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب امروز بسیج گام به گام به آن اهداف عالی خود نزدیک شده ، گرچه تا رسیدن به اهداف عالیه راه زیادی باقی مانده ، اما گام های خوبی نیز تاکنون برداشته شده است .

    شایسته است دانش آموزان بسیجی به عنوان نماد نوآوری و شکوفائی ، پیشتاز در هموارسازی بستر دستیابی به قدرت علمی فناوری و فرهنگی باشند ، و این امر میسر خواهد بود ، چرا که در جامعه دانش آموزی کشور جمع کثیری به عنوان بسیجی و با روحیه ی انقلابی پیشتاز هستند و در عرصه­های مورد نیاز حضوری ایثارگرانه دارند .  

   بحمدلله بسیج نهادی است که در طول سالیان گذشته بر حسب شرایط محیطی با نوآوری فعالیتهای نوگرایانه و تأثیرگذار بر جامعه داشته است و این مدیون نیروهای خلاق تحول آفرین است که در اقشار مختلف بسیج در راستای شکوفائی انقلاب اسلامی در عرصه­های مختلف ، فعالیت دارند ، از جمله دانش­آموزان بسیجی که با اراده و اعتماد به نفس و بصیرت و تهذیب نفس توانسته­اند در عرصه­های علمی بدرخشند و با فتح سکوهای علمی جهان فتخاراتی برای کشور در راستای تحقق جنبش نرم افزاری و تولید علم بیافرینند .

نوشته شده در تاریخ ٢٩ آذر ۱۳۸٩ توسط یاسمن باقری

درخت تنومند بسیج با لبیک به ندای روحانی امام خمینی(ر ه)،در پنجم آذر ماه سال پنجاه و هشت،با حضور سیل خروشان مردم به بار نشست،آن زمان که انقلاب نو پای اسلامی ایران ،دستخوش شیطنت های منافقین در گوشه و کنار این مرز وبوم شده بود.

بسیج یادآور عظمت سرخ خاکیان آسمانی و فرشتگان زمینی است که هشت سال با جان ومال خویش از فرزندان مام وطن دفاع کردندوبیست و یک سال در مهد فرهنگ پیشتاز رشد وحفظ عرصه های فرهنگی ایران نوپا شدند.بسیج فرهنگ جامعه ایران اسلامی را زنده نگه داشت،آن زمانی که بعد از جنگ تنها به بعد اقتصادی کشور توجه می شد وتهاجم فرهنگی بیداد می کردواین بزرگترین دستاورد بسیج است،یعنی مقابله با تهاجم فرهنگی غرب،ودر جنگ عراق علیه ایران دشمن معترف به این موضوع شده است که:«قدرتی که در بسیج نهفته،توان مقابله با یکایک ارتش های کلاسیک را دارد»وبه پا خاست تا با فکر وهم آلود وپوشالی خود تبر به تنه تنومند آن بزند وبا ایجاد تفرقه،انسجام ویکپارچگی ووحدت مردمی آنرا در هم شکند وبا اشاعه شایعات وکم ارزش جلوه دادن بسیج،اوج حساسیت احساس مسولیت بسیج در دفاع از نظام وارزشهای آن را کاهش دهدوبا ایجاد تردید،در همکاری متقابل نیروها وفرماندهان رخنه افکند.

اما دشمن هنوز غافل است.تیغه تبر دشمن بر دو اصل پایداری بسیج کاری نیست وآن دو اصل مکتبی و مردمی بودن بسیج است.بسیج اهل عمل است،بسیج ارزش است،بسیج مملو از غیرت دینی است،بسیج کفر ستیزی دارد،بسیج حسن خلق وپویایی وبالندگی دارد،بسیج آگاهی وبصیرت دارد ،بسیج به آینده امیدوار است وعاشقانه وخالصانه خدمت می کند ودرهمه زمینه ها،همه جانبه آمادگی پاسخگویی دارد.بسیج افتخار ایران اسلامی،به هویت دینی وملی خود افتخار می کند واعتماد به نفس دارد.این ویژگی های فکری بسیج ،راز ماندگاری آن است وولایی بودن واعتقاد به ولایت فقیه واطاعت محض از ولایت مطلقه،محور اصلی وارزشی همه این ویژگیهاست.آری بسیج سی ساله شده است وبسیج ایران تنها بسیج معتقد ودینی وملی ومذهبی جهان است که هنوز بصیرت و آگاهی خود را حفظ کرده است وهوشمندانه پیش می رود.بسیج واژه ای به پهنای قرن برازنده این نهاد خودجوش مردمی ایران اسلامی است.

نظر یادتون نره

نوشته شده در تاریخ ٢٩ آذر ۱۳۸٩ توسط یاسمن باقری

اهداف ارتش بیست میلیونی

 اهداف کلی در طرح تحقق ارتش بیست میلیونی این چنین ذکر شده است:

  • ایجاد آمادگی دفاعی در مردم و تقویت بازدارنده

  • حفظ و گسترش مشارکت مردمی در امنیت و دفاع

  • تقویت وحدت و همبستگی ملی و تحکیم پیوند ناگسستنی بین سرنوشت مردم با انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران

  • گسترش و تعمیق فرهنگ بسیجی در راستای اسلام ناب محمدی (ص) در ارتش 20 میلیونی

  • حمایت و پشتیبانی نیروهای پنجگانه سپاه و نیروی انتظامی در جهت نجام مأموریتهای محوله.

  • کمک به دفاع غیرنظامی و کمک به مقابله با حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی

  • آماده سازی آحاد مردم بر ای مشارکت و کمک به بخشهای مختلف اجرایی کشور

اصول حاکم بر ارتش بیست میلیونی

  • ستاد تحقق ارتش 20 میلیونی، نیروی مقاومت بسیج می باشد که در تشکیل، تقویت و توسعه رده های مقاومت و پشتیبانی از بیسجیان مسؤولیت خواهند داشت.

  • ارتش بیست میلیونی، فراگیرترین تشکل حزب اللهی است

  • ارتش بیست میلیونی مظهر عزم ملی، مشارکت مردمی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است

  • اطاعت از رهبری، شهادت طلبی، ایثار و فداکاری از اصول خدشه ناپذیر ارتش بیست میلیونی است

  • در برخورد با توطئه های داخلی و خارجی دشمن، ارتش بیست میلیونی با تأکید بر حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی محوریت دارد

  • اصل عضویت در بسیج، حضور داوطلبانه و با انگیزه های دینی و ملی ا ستوار است

  • شرط عضویت در ارتش بیست میلیونی ، اعتقاد به قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی است

  • سمبل و نماد بسیج، برخورداری از فرهنگ و تفکر بسیجی است

  • همه اعضای ارتش بیست میلیونی لزوماً بر اساس نیاز و مأموریت سازماندهی می شوند

  • رده های مقاومت بسیج محور ارتش بیست میلیونی خواهد بود و حتی المقدور سازماندهی بسیجیان با محوریت رده های مقاومت انجام گیرد

  • اعضای ارتش بیست میلیونی بر آموزشهای نظامی ، فرهنگی ، سیاسی، غیرنظامی و تخصصی استوار بوده و مشارکت دستگاههای اجرایی و دولتی در انجام آن مورد توجه قرار خواهد گرفت

  • ترکیب، توزیع و تناسب جمعیتی ارتش ارتش بیست میلیونی بر مبنای جغرافیا، فرهنگ، تحصیلات، سن و غیره صورت می گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد