بسیج پیشتاز

بسیج پیشتاز در عرصه های علمی فرهنگی

بسیج پیشتاز

بسیج پیشتاز در عرصه های علمی فرهنگی

بسیج پیشتاز

با توجه به اینکه علم و دانش امروزه به عنوان پایگاه اصلی قدرت و ثروت در سطح جهان مطرح هست ، از همین رو هر کشوری برای بقا باید به سمت تولید علم و فن آوری برود و در عرصه ی جهانی از رقبای خود عقب نماند . در کشور اسلامی ما نیز بسیج به عنوان زیرساخت های اصلی علم و دانش باید به سمت رشد خلاقیت علمی و پژوهشی پیش بروند و هر لحظه آماده ی دفاع از مرزهای علمی ، فرهنگی و اجتماعی جامعه باشند . در طی مسیر پیشرفت کشور ، بسیج می تواند ایفاگر نقش های مهمی باشد . بزرگترین نقطه قوت بسیج ، انسجام و حرکت یکپارچه در راستای فرامین حضرت امام (ره) و رهبری است و امروز رسالت بسیج ایجاب می کند که حتی باید به سمت ارتشی بیش از 20 میلیون پیش برویم و آن را آماده ی نبرد در میدان های علمی کنیم ، چرا که الان جنگ فیزیکی معنا ندارد ، گرچه در این باره هم باید هر لحظه آماده باشیم ، اما امروز جنگ علم و دانش وجود دارد و هر کشوری که نتواند در این میدان پیروز شود ،  بدون شک حذف خواهد شد ، از همین روست که می بینیم قدرت های استکباری با پیشرفت های علمی کشورمان مخالفند .

   


  پیشرفت های علمی ، پایه های استقلال یک ملت را تقویت می کند و مانع تسلط بیگانگان می شود . مقام معظم رهبری در این باره فرمودند : « باید علم را که مایه ی اقتدار ملی است ف همه جدّی بگیرند و دنبال کنند . کشوری که مردم آن از علم بی بهره باشند هرگز به حقوق خود دست نخواهند یافت نمی شود علم را از دیگران گدایی کرد . علم درون جوش و درون زاست . باید استعدادهای یک ملّت بکار افتد تا یک ملّت به معنای حقیقی کلمه ، عالم بشود . » اقشار مختلف بسیج ، با الهام از فرمایشات مقام عظمای رهبر و مولای خویش ، و با همت بلند و پشتکار فراوان ، نبوغ و استعدادهای خدادادی خویش را بکار گرفتند و اکنون  به مرتبه ای از قدرت علمی نائل شده اند که توجه دیگر ملت ها را به سوی خویش جلب نمودند .   

    بطور مثال ، پیشرفت های علمی در انرژی صلح آمیز هسته ای حاصل تفکر ایرانی اسلامی می باشد و در نبرد علمی در دنیای امروز کشورهای زورگو می خواهند جمهوری اسلامی ایران را از حقوق مسلم خود محروم کنند و با فعالیت ما در زمینه علمی مخالفند ، که برای اثبات این حق و حقوق باید به تربیت نسلی انقلابی ، فرهیخته ، پژوهشگر و عالم بپردازیم که قطعاً چنین توانمندی در بسیج دانش آموزی وجود دارد ، از طرفی هم باید نقاط ضعف موجود را ساماندهی کرده و به سمت فتح قله های علم و دانش جهانی پیش برویم .

    در دنیای امروزی که نبردهای علمی و دانشی در جهان وجود دارد ، می توان گفت بسیج که مختص نبرد در جبهه های حق علیه باطل بود ، امروزه فرهنگ ایثار و مقاومت دیروزی را با علم و دانش پیوند زده و به آینده ای روشن و درخشان درعرصه های جهانی می اندیشد .

    به لطف الهی بسیج ، هر چه که جلوتر آمده ، برکات آن بیشتر شده و با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب امروز بسیج گام به گام به آن اهداف عالی خود نزدیک شده ، گرچه تا رسیدن به اهداف عالیه راه زیادی باقی مانده ، اما گام های خوبی نیز تاکنون برداشته شده است .

    شایسته است دانش آموزان بسیجی به عنوان نماد نوآوری و شکوفائی ، پیشتاز در هموارسازی بستر دستیابی به قدرت علمی فناوری و فرهنگی باشند ، و این امر میسر خواهد بود ، چرا که در جامعه دانش آموزی کشور جمع کثیری به عنوان بسیجی و با روحیه ی انقلابی پیشتاز هستند و در عرصه­های مورد نیاز حضوری ایثارگرانه دارند .  

   بحمدلله بسیج نهادی است که در طول سالیان گذشته بر حسب شرایط محیطی با نوآوری فعالیتهای نوگرایانه و تأثیرگذار بر جامعه داشته است و این مدیون نیروهای خلاق تحول آفرین است که در اقشار مختلف بسیج در راستای شکوفائی انقلاب اسلامی در عرصه­های مختلف ، فعالیت دارند ، از جمله دانش­آموزان بسیجی که با اراده و اعتماد به نفس و بصیرت و تهذیب نفس توانسته­اند در عرصه­های علمی بدرخشند و با فتح سکوهای علمی جهان فتخاراتی برای کشور در راستای تحقق جنبش نرم افزاری و تولید علم بیافرینند .


نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 08:42 ق.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد